2ος Παιδικός Σταθμός

 

 

  ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΜΑΣ ΦΙΛΩΝ  

  

Είναι σημαντικό, τον χρόνο που έχουμε με τα παιδιά μας, να τον αξιοποιούμε ορθά και στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Στόχος μας πρέπει να είναι ο ποιοτικός χρόνος με τα παιδιά, πράγμα που συνήθως σημαίνει περισσότερη ενέργεια και προσπάθεια από την πλευρά του ενήλικα. Οι γλωσσικά πλούσιες εμπειρίες, είναι γενικά αυτές που εμπλέκουν ενεργά το παιδί, που του επιτρέπουν να συμμετέχει, να χρησιμοποιεί τη φαντασία του και τη δημιουργικότητα του.         

 

    Ακολουθούν μερικές χρήσιμες δραστηριότητες και συμβουλές, ώστε να ενισχύσετε την  ομιλία του νηπίου σας:

 

  1. Πρέπει να συνηθίσετε να ακούτε προσεκτικά το παιδί όταν σας μιλάει και να του δίνετε προσοχή και το χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει. Κάντε διάλογο και σεβαστείτε την εναλλαγή των ομιλητών.
  2. Περάστε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μαζί με το παιδί.Θυμηθείτε σημασία έχει η ποιότητα του κοινού σας χρόνου και όχι η ποσότητα!
  3. Εξηγείτε όλα όσα κάνετε στην καθημερινότητά σας.Για παράδειγμα, την ώρα που το κάνετε μπάνιο μπορείτε να του λέτε: «Τώρα θα πλύνουμε τα μαλλιά με το σαπούνι» κ.λπ. Όταν πηγαίνετε για ψώνια: «Τώρα θα πάρουμε μπανάνες, οι μπανάνες είναι φρούτα και είναι κίτρινες!».
  4. Αποφεύγετε τη χρήση «μωρουδίστικης» γλώσσας και τα πολλά υποκοριστικά. Καλό θα είναι να απευθύνεστε στο παιδί σας μιλώντας του όπως μιλάτε στην καθημερινότητά σας και όχι σαν να είναι μωρό. Έτσι το παιδί θα έρχεται σε επαφή με τις πραγματικές ερμηνείες των λέξεων, θα εμπλουτίζεται το λεξιλόγιό του και δεν θα μπερδεύεται.
  5. Μην κοροϊδεύετε και μην επαναλαμβάνετε τις λανθασμένες εκφορές. Αντίθετα, διορθώστε. Για παράδειγμα, αν λέει «άτα» αντί για βόλτα, μπορείτε να πείτε: «Ναι, θα πάμε βόλτα!»
  6. «Προκαλέστε» το παιδί σας να σας μιλήσει!Αν το παιδί σας, σας δείχνει πράγματα χωρίς να τα ζητάει λεκτικά, προκαλέστε το να σας μιλήσει λέγοντας: «Τι θέλεις; Πες μου!» ή πιο βοηθητικά «Τι θέλεις; Γάλα;» (γνέφει καταφατικά) «Α πολύ ωραία! Θέλεις γάλα! Ορίστε!». Την επόμενη φορά ρωτήστε το «Τι είναι αυτό;» για να δείτε αν έχει κατακτήσει την έννοια.
  7. Παίξτε μαζί του… μιλώντας φυσικά!Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ονομάζετε τα αντικείμενα με τα οποία παίζετε καθώς και τις ενέργειες. Για παράδειγμα: «Α, να η κούκλα! Τώρα χτενίζω την κούκλα! Θες να τη χτενίσεις κι εσύ;», «Τι είναι αυτό; Τι κάνουμε με αυτό;» κ.λπ.
  8. Διαβάστε παραμύθια και άλλα βιβλία στο παιδί. Αν είναι μικρό σε ηλικία μπορείτε να του ζητάτε να σας δείχνει πράγματα στις εικόνες του βιβλίου. Αν είναι μεγαλύτερο μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις εναλλάξ με το παιδί ή ζητήστε του να μαντέψει τη συνέχεια της ιστορίας.
  9. Δραματοποιήστε παιδικά παραμύθιακαι «παίξτε» με τη μελωδικότητα και τον τόνο της φωνής σας. Κάντε διαλόγους με κούκλες.

 

 ΜΟΥΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ            

  ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Search